1 Kasım 2013 Cuma

Bebek Pişiklerinde Mucize: Kantaron ağı

Merhaba

Henüz Didesu'nun geliş hikayesini yazamadım ama bu yazıyı da bekletmek istemiyorum;

Didesu 3 hafta erken geldi, kendi isteğiyle hiçbir zorlama olmadan...

Ve kafasını değil minik ayaklarını ilk olarak çıkarmak isteyerek beni uçarak sezaryen masasına yatırdı.

Neyse sağlıkla geldi ya gerisi önemli değil dedik...

Daha 3 haftalık iken poposu kızarmaya başladı, biraz zeytinyağı sürdük ama sonra ansızın yaralar oldu, sanki ilk üst deri soyuldu ve altından minik minik kabarcıklar baş gösterdi sonra o kabarcıklar birleşip daha büyük yaralar oldular.

Bayramın ikinci günü doktorumuza ulaşamayınca nöbetçi eczaneye koştuk, gösterdik ve bebanthen plus ile sudocrem verdi.

Sudocrem in hakkını yemeyelim sadece kızarıklık ve hafif pişiklerde süper, kızarıklık hemen geçiyor, ama daha derin yaralarda bir faydası olmadı.

Bu arada travacort, mustela, tracagen, popolin kullanıldı, sık sık yıkandı, hiç ıslak kalmadı ama benim narin kızımın poposu  feraha çıkmadı...

Sonra kantaron yağı için bir arkadaşımdan referans aldım, ilk olarak bebekte kullanmak istemedim, uçucu yağların yan etkisi olabilir diye...

Annem ayvalıkta ki komşumuzun verdiği el yapımı küçük ve açılmamış bir şişe kantaron yağımız var değince dayanamadın...

Kulak pamuğunu şişeye sokup pamuklu yerini yaraların üstüne hafifçe sürüp 4 gün sonunda ciddi fark ve 7 gün sonunda da gerçekten iyileşen bir popo gördük...

Sizde benim gibiyseniz, her alt açtığınızda ağlamak geliyorsa içinizden ve kendinizi ölesiye suçluyorsanız deneyin derim...

Bilirim doğa sonsuz cömert...
Bilirim toprakla bütünleşecek bedenlerimiz topraktan geleni doğru kullandığımızda "evelallah" derler...
Bilirim anne olmak içinden alevler çıkmasıdır her sancılı ses de...

mutluluk ve sevgiyle...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder